Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců koučinkem

Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců koučinkem

Koučink je poměrně rozšířený pojem, který se v posledních desetiletích dostává především do povědomí vyšších manažerských funkcí, jež jej obvykle využívají ke zlepšování nejen vlastních postojů k úkolům, ale také k řešení nepřehledných situací. Kouč však nemusí nutné spolupracovat pouze s firmami, může se také zabývat rozvojem osobnosti jednotlivce v profesionální i soukromé sféře. Cílem koučinku je především usměrnit snahu člověka dosáhnout určitého záměru, a to pomocí vlastních nástrojů a potenciálu, které jsou mu k dispozici.

Kdy se poohlédnout po kouči

Služby kouče nabízí řada větších (ale i menších) firem jako benefit pro osoby na vedoucích pozicích. Důvodem je především snaha o to, dosáhnout u takových zaměstnanců vytříbení schopností a přehled o úkolových strukturách a hierarchii. Koučink ocení především vedoucí, kteří jsou vybíráni z řad stávajících pracovníků povýšením, jelikož se potřebují rychle adaptovat na nový styl práce. Prioritami koučinku v profesionální sféře tak zůstává především:

  • rozvoj schopností a dovedností, které již pracovník má
  • uvědomění si poslání a pozice pracovníka v širším chápání subjektu a jeho hierarchie
  • posílení a podpora výkonu nejen koučovaného, ale také osob, jež řídí
  • pomoc při sledování konkrétních pracovních cílů

Obrátit se na kouče je však vhodné také v případě, že rozbíháte vlastní podnikání a nedaří se vám přesně stanovit postupy, jak nejlépe (a efektivně) vynakládat svůj čas.

Jak koučink funguje

Primárním záměrem koučinku je vyvolat u svých klientů určitý typ změny – ať už se jedná o změnu vnímání vlastní role, stabilizaci pracovních cílů nebo zefektivnění leadershipu, vždy se konkrétními postupy snaží u klienta dosáhnout komplexního pochopení problému, před kterým stojí. Pilířem práce kouče je komunikace – prostřednictvím rozhovoru s klientem probírá jeho pohled na problematiku a rozvíjí jej nastiňováním souvisejících skutečností. Proto je také nutné kouče vybírat především na základě potřeb koučovaného – nestačí tedy pouze doložené vzdělání, praxe či certifikáty, ale také harmonizující osobnost – klient a kouč by si měli povahově sednout.

Autor textu: AnnaBenesova85


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 600 Kč
Zobrazit formulář pro nákup