Jak zhubnout tuk na břichu

Trápí vás přebytečná kila a tuk se vám ukládá zejména v oblasti břicha? Rádi byste právě na břichu zhubli, ale ani dlouhodobá snaha vám nepřináší kýžené výsledky? V následujícím článku si rozebereme principy, jejichž správné pochopení vám může hubnutí podstatně usnadnit.

Je možné lokální hubnutí?

Hned na začátek je nutné vysvětlit, že zaměřit se na hubnutí jedné vybrané partie na těle, je bohužel nemožné. Tělo ukládá a spaluje tukové zásoby na základě různých faktorů, kterými jsou například genetika, somatotyp a podobně. Není proto reálné cíleně hubnout tuk pouze na břichu, a pokud budete cílit na tuhle oblast, musíte počítat s tím, že tuku se budete muset zbavovat obecně.

Kalorický výdej a příjem

Samotný postup se pak proto logicky nebude nijak lišit od běžného hubnutí. Naprostým základem ztráty uloženého tuku je vždy optimální nastavení poměru kalorického příjmu a výdeje. Tělo funguje zcela jednoduše tak, že pokud je váš celkový příjem kalorií nižší než výdej, budete v dlouhodobém horizontu hubnout. Podle vašich genetických predispozicí a dalších předpokladů pak při přiměřeném dlouhodobém deficitu můžete počítat i s hubnutím vybraných konkrétních partií, ať už se jedná o břichu nebo například pozadí.

Jaké cviky jsou nejlepší

Kalorický výdej je pak logicky odvislý od množství a intenzity vámi prováděných aktivit v daném dni. Pokud budete pravidelně aktivně cvičit, bude váš výdej vyšší a hubnutí snazší. Jestliže se chcete zaměřovat vyloženě na partii břicha, můžete pro vytvarování svalstva a jeho zpevnění v této oblasti zařadit některé ověřené cviky. Výborně fungují například klasické sklapovačky, zkracovačky, přednožování ve visu nebo tak zvané „prkno“. Z výše uvedených důvodu je však nezbytné nevěnovat se v tréninku pouze břichu, ale myslet na komplexní procvičení všech partií.

Autor textu: Adam Novák, referenční weby: Outdoortipy.cz, Arecenze.cz,


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 200 Kč
Zobrazit formulář pro nákup