Crowdfunding: podpořte jednotlivce s nápadem

Možná právě hledáte způsob, díky kterému si budete moct splnit své sny. Ať už se jedná o vaše cestovatelské nebo umělecké ambice. V tomto případě pro vás máme způsob hromadného financování, zvaný crowdfunding.

Co to je?

Možná se ptáte, jak takové hromadné financování může fungovat. Jednoduše. Crowdfunding je založen na principu, při kterém větší skupina lidí peněžně podpoří jednotlivce nebo jeden daný projekt. Investoři onoho projektu poté dostanou náležitou odměnu, ty mohou být různé, ale dostatečně lákavé. Může se jednat o dárky související s projektem, slevy nebo jednoduché poděkování.

Na crowdfundingových stránkách můžete finančně podporovat velmi různorodé věci. Najdete zde umělce, kteří propagují svá alba nebo režiséry s filmovými projekty až po vývojáře a designéry, kteří svou pozornost soustředí k webovým či mobilním aplikacím.

Příprava

Pokud chcete financovat projekt skrze crowdfunding, určitě si musíte skvěle promyslet váš projekt či produkt. Udělat si důmyslné naplánování vašeho programu. Velmi poslouží kvalitní brainstorming nebo myšlenkové mapy.

Myslete na to, že s potencionálními investory budete muset celou dobu komunikovat, jak před samotným začátkem návrhu, tak během a po realizování. Je rozumné si nechat pomoci od specialistů v oboru, ať už se jedná o zmíněné firmy nebo někoho, kdo se již určitého programu zúčastnil.

Proč je to pro mě dobré?

Pokud jste se rozhodli zvolit crowdfunding jako vhodný způsob financování vašeho projektu, pak byste měli vědět, jaké benefity z toho plynou:

  • Povědomí o vašem produktu

Současné crowdfundingové firmy zná většina z nás. Jedná se třeba o populární Kickstarter nebo HitHit. Jedno se těmto firmám musí nechat, z vašeho nápadu lehce udělají snadno dostupný a viditelný projekt.

Získá o něm povědomí velice široká skupina lidí, takže váš projekt nemusí expandovat jen mezi vaše známé, jak tomu bylo dříve, ale automaticky na něj přispějí lidé, kteří se s ním ztotožní.

  • Zpětná vazba

Je důležité dostat zpětný feedback od publika. Lidé a jejich odezva vám jednoduše napoví, jestli je návrh vhodný či nikoliv.

V případě pozitivní zpětné vazby navíc získáte velkou podporu. Kolem vašeho programu se lehce vytvoří určitá komunita lidí (potencionálních investorů). A to je klíčové.

  • Naučíte se pracovat s lidmi

Crowdfunding vás naučí pracovat s lidskými emocemi. Hodí se ukázat transparentnost vašich úmyslů a dostatečnou upřímnost, na to aby vám lidé věřili a byli ochotni do vás investovat své peníze.

Musíte pochopit, co na lidi platí. Všichni rádi vidí, že si dáváte na projektu záležet – to můžete znázornit mírou práce, kterou do projektu vložíte, ať už se jedná o vypracovaná videa, prezentace onoho nápadu nebo vytvořením široké nabídky odměn.

Ukažte lidem, že mají dobrý důvod vám věřit a že se jim to vrátí zpět.

Negativa

Jako každý druh financování má i crowdfunding své nevýhody. Nejedná se o nic složitého, ale pokud se hodláte angažovat se svým projektem, měli byste si jich být vědomi.

  • Nedostatek snahy = neúspěch

U tohoto typu financování to platí dvojnásob. Crowdfunding je založen na této myšlence. Aby byl úspěch zaručen, musíte to vykompenzovat svou snahou, poctivostí a někdy to není jednoduché.

Těžká práce je tedy na místě. Bez ní to nepůjde.

  • Vysoké nároky na kreativitu

Mnohé z těchto programů jsou určeny speciálně pro kreativce. Je u nich zaručena kreativita a originalita nápadů. Proto i vy si musíte umět „vyhrát“ s vaším projektem. Je důležité snažit se o, co největší nápaditost.

Lidi milují věci, které jsou nové a ještě tady nebyly. To je základní zásada pro úspěch v crowdfundingu.

  • Náročnost zákazníků

Je velmi důležité snažit se o vybudování silné komunity, která bude váš produkt podporovat. 

Hledání těch správných lidí je mnohdy nadlidský úkol, není tedy od věci nechat si pomoct od zkušenějších popřípadě od firem, které crowdfunding podporují.

Chcete-li se zúčastnit crowdfundingu s vašim originálním nápadem, jen do toho! Ale pamatujte na zde řečené zásady, pokud se jich budete držet, velmi vám to práci s projektem usnadní a posune vás to vpřed. A neváhejte se poradit s profesionály.

Autor textu: Jakub František Koudar


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 4000 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Také by se vám mohlo líbit